úterý 15. listopadu 2022

Reading Journal #11

Je to ostuda! Za posledních 15 měsíců (tj. doba od porodu) jsem nepřečetla žádnou knihu, resp. přečetla, ale nejedná se o beletrii. Spíše takové příručky pro matky :D Tento post je tedy spíše pro maminky či nastávající maminky.

Spánek miminek

Autor: Anna Růžičková
2022, CPress

Instagram autorky o spánku miminek, jsem sledovala a četla od narození našeho mimináče, protože spáč to rozhodně žádný nebyl a není. Nikdy bych nevěřila, že právě jeho spánek bude následující měsíce pro mě tématem jedna. Profil mi moc pomohl a věřím, že kdyby v té době vyšla tato knížky, hned po ní sáhnu. Doma už máme tedy toddlera, ale stejně mě knížka zajímala a půjčila jsem si jí v knihovně. Nelze říct, že bych se dozvěděla něco nového než na Instagramu. Nicméně by pro mě kniha byla více přehlednější než vše hledat na IG. Proto maminkám kojencům, co si neví rady, určitě tuto knížku můžu jen doporučit. Pomůže vám, ne k tomu, aby dítko spalo, ale vám – psychicky.
Hodnocení: 4/5 


Líná máma – jak rozvíjet dítě hrou

Autor: Anna Bykova
2019, Esence

Rodiče často přemýšlejí, jak rozvíjet dítě, já jsem jeden z nich. Tao kniha vám ve zkratce řekne, že ho vlastně rozvíjíme neustále – doma při vaření, na procházce, stavěním kostiček, hraním na schovku apod. Knížka je rozdělena dle věkových kategorií, je vhodná pro maminky hlavně batolat.
Hodnocení: 3/5 

Vychováváme děti a rosteme s nimi/ Raising our children, raising ourselves

Autor: Naomi Aldort
2010, Práh

Knížku jsem bohužel nedočetla, měla jsem ji půjčenou z knihovny a prostě není čas, nicméně se k ní rozhodně chci vrátit. Bylo a ještě bude to zajímavé čtení. Kniha prezentuje koncept výchovy, kde nedominuje rodič ani dítě, ale jedná se zde o partnerský vztah. Kniha učí, jak s dítětem jednat s láskou, úctou a respektem.
Hodnocení: x/5 

Žádné komentáře:

Okomentovat